fredag 8 april 2011

Härlig start på helgen...

Vid 14,00 tiden ringer mobilen. Hej det är Dan från Stockholm...  Ja hej, vilken butik i Stockholm har en medarbetare som heter Dan och jag borde känna igen var första tanken. Sekunden efter kommer jag på vem det är. Min morbror som jag inte har träffat än :-) Han kör lastbil åt samma företag som jag jobbar åt och idag ska han till min arbetsplats.

15,00 glider jag bort mot transport och ser en man står utanför sin lastbil. Hej Jennie, det är jag Dan. Alltså vilken känsla det är när man för första gången träffar en människa och det känns som man känt varandra hela livet. Vi pratade i 50 min sen var han tvungen att jobba men bättre än att inte ses alls :-)

Sen åkte vi ut till IKEA. Ja inga garderober blev det för det var rätt tomt men det blev lite annat smått. Väl vid bilen kommer en kvinna fram lite försiktigt och frågar om vi ska åka. Japp vi är på väg härifrån jajamensan. Åh skulle ni kunna hjälpa oss att få igång vår bil. Självklart säger vi om ni har startkablar och vet hur de ska sitta (för det vet inte vi). Då ser jag hennes man/sambo gå ur bilen och gissa vem det är....  jo Mikael Genberg, ni vet han med Hotel Hackspett, Utter Inn och Månhusen...  Hade nog inte känt igen honom om det inte varit för att han var med i Halv Åtta hemma hos mig.

Så man har fått träffa en ny släkting och hjälpa en kändis denna blåsiga dag.

Nu blir det fredagsmys med chips, dip och film.

Ha en härlig kväll :-)

1 kommentar: