onsdag 5 oktober 2011

Trattisar...

är så himla kul att plocka :-)  På väg hem från jobbet igår så kom jag på var jag  hade sett massa smått så jag kände att jag måste ut. Stack till skogen direkt när jag kom hem. Ja först kollade jag med S att det var ok. Den stackaren opererade ut en visdomstand igår och har ont och är väldigt svullen. Han tyckte det var ok att jag åkte iväg....

Fort som attan iväg och småsprang fram tills stället jag kom ihåg. 2 timmar senare var det dags att skynda sig hem för att hinna till R´s fotbollsträning... 

Det är ren och skär lycka när man står där i svampskogen. Lugnet är totalt och leendet stort när man ser all svamp. Idag ska jag ut igen och det blir nog den sitta gången för i år tror jag för det är mycket annat som ska pysslas med och då kan jag ju inte springa i skogen hela tiden. Gårdagens plock och det som kommer plockas idag ska torkas och läggas i en fin burk. :-)

Ha det bäst :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar